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Zum Ende der Seite springen KABELBAUM !!! Opel Kadett 1972 1.1 2 doors.
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magnetron


Dabei seit: 28.02.12

KABELBAUM !!! Opel Kadett 1972 1.1 2 doors. Auf diesen Beitrag antworten Zitatantwort auf diesen Beitrag erstellen Diesen Beitrag editieren/löschen Diesen Beitrag einem Moderator melden       Zum Anfang der Seite springen

Hi everyone,

My Name is: Cyriel Gaemers From Amsterdam (netherlands) and i do have a big problem.

My car does drive GOOD! but my 'BATTERY' does not charge when i drive!

So i can drive 60 KM and then the battery died.

I can charge it with the battery charger but i want to fixa this problem.


CAN ANYONE HELP ME? FOR A COMPLETE NEW OR SECOND HAND: 'KABELBAUM' ?

Kabel boom (Dutch)
Kabelbaum ( Deutsch)
Kabel LOOM (english)

Please awnser in English because my deutsch is not good


Opel Kadett 1972 1.1 2 doors.

email: cyrielgaemers@gmail.com tel: 0031624335800

Cyriel Gaemers.

__________________
HELP!!!!
28.02.12 15.30 magnetron ist offline E-Mail an magnetron senden Beiträge von magnetron suchen Nehmen Sie magnetron in Ihre Freundesliste auf
Kadett_B_4tl


images/avatars/avatar-2498.jpg

Dabei seit: 15.04.04

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Hello ,

first at all it's enough to post "one time" if you have a
question. biggrin

Second i don't speak dutch , because i'm german.

You can try to contact Gert Bijvank
he is from "Holland" . Just try the PM function .

I don't know if it's necessary to replace "Kabel LOOM " the solve your problem, first try to locate what is broken.

Check if the all the cables and connectors between the "ALTERNATOR"
the "The Voltage Regulator" , the battery are okay . Check for all
big cable to ground "Massebänder" .

Then check if the voltage regulator are working , also the alternator
himself.

If you don't know what i'm talking about, try a "dwergstaat"
= KFZ - Werkstatt

Mfg
Michael

Dieser Beitrag wurde 1 mal editiert, zum letzten Mal von Kadett_B_4tl: 03.11.12 20.10.

28.02.12 16.31 Kadett_B_4tl ist offline E-Mail an Kadett_B_4tl senden Beiträge von Kadett_B_4tl suchen Nehmen Sie Kadett_B_4tl in Ihre Freundesliste auf
magnetron


Dabei seit: 28.02.12

Themenstarter Thema begonnen von magnetron
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Hi,

Michael! Thank you for the fast response. I do like that.

It just came back from the garage and the owner said:

The cables are a big mess (inside of the car) Its better to get a whole new (or second hand) cable loom! and start from there.

But i tought... MMM i dont like that thats a hell of a job.

The car is running and good!! but only the battery won't charge. So this weekend i'm gonna messure the altonator and The Voltage Regulator.

then go farther.

Thanks for so far!

Cyriel.

__________________
HELP!!!!
28.02.12 16.57 magnetron ist offline E-Mail an magnetron senden Beiträge von magnetron suchen Nehmen Sie magnetron in Ihre Freundesliste auf
Kolbenfresser
Schändungsminister

images/avatars/avatar-1971.jpg

Dabei seit: 12.12.07
Herkunft: Rotenburg/Wümme bei Bremen

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normally this problem is easy to locate.

if theres a alternator with 3 phases its almost easy. you only have one cable from the ALT to the battery. its the thick cable coming auf of the ALT.

the other (little) one is for the energising current supplied by the cable coming out of the dashboard with the Charging-Control Bulb between.

If Ignition is in ON position this cable must supply the ALT with the energising current. you can messure this.

On the other side the ground cable between the frame an the engine has to be in good condition and also the ground cable between body and battery...


if the controller for batterycharging is outside of the ALT I can´t help you.




greets,

__________________
Kadett B F-Coupe Tapefighter EZ: Anfang ´72, 12N, HKZ
Trabant 601 Universal Bj. 77, HKZ
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VW T4 ´91 Dieselpower
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28.02.12 21.38 Kolbenfresser ist offline E-Mail an Kolbenfresser senden Beiträge von Kolbenfresser suchen Nehmen Sie Kolbenfresser in Ihre Freundesliste auf Fügen Sie Kolbenfresser in Ihre Kontaktliste ein
magnetron


Dabei seit: 28.02.12

Themenstarter Thema begonnen von magnetron
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Hi all,

Thanks for the emails and the responses overhere!

The car is for 5 days @ the garage. The cableloom specialist is gonna fix all the problems!

Next week i'm back over here!

regards, Magnetron!

__________________
HELP!!!!
29.02.12 15.20 magnetron ist offline E-Mail an magnetron senden Beiträge von magnetron suchen Nehmen Sie magnetron in Ihre Freundesliste auf
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